.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حریفان علی لاریجانی در صحنه

70 درصد ترکیب شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس برای فعالیت در سال سوم تغییر یافته که در همین راستا برخی به دنبال این هستند که از میان محمدرضا باهنر، غلامعلی حدادعادل و مرتضی آقاتهرانی نمایندگان تهران، یکی به جای لاریجانی رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شوند.
به گزارش خبرنگار جهان شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی 44 نفره است که مجمع نمایندگان استانها به تناسب تعداد نماینده در مجلس، در شورای مرکزی فراکسیون نماینده دارند.

مطابق اساسنامه فراکسیون استانهايي كه بيشتر از 10 نماينده اصولگرا دارند در شوراي مركزي 2 نماينده و استانهايي كه نمايندگانش كمتر از 10 نفر اصولگرا باشد يك نماينده در شوراي مركزي خواهند داشت. تهران نيز پنج نماينده در شوراي مركزي فراكسيون اكثريت مجلس دارد.

اركان فراكسيون شامل مجمع عمومي، شوراي مركزي، هيئت رئيسه و هيئت داوري است.

دوره فعاليت شوراي مركزي یک ساله است.

شوراي مركزي فراكسيون اكثريت مجلس، هيئت رئيسه هفت نفره فراكسيون را كه شامل يك رئيس، 2 نائب رئيس، سه دبیر و يك كارپردازد است، انتخاب خواهد كرد.

پس از تشکیل مجلس هشتم و شکل گیری فراکسیون اصولگرایان، علی لاریجانی رئیس مجلس، ریاست این فراکسیون را به عهده گرفت که این امر همان موقع مورد اعتراض برخی از اعضای شورای مرکزی این فراکسیون واقع شد و این عده از نمایندگان معتقد بودند که رئیس مجلس به دلیل مشغله کاری نباید ریاست فراکسیون را به عهده بگیرد و این باعث کاهش کارآمدی فراکسیون خواهد شد.

اما امسال بر اساس انتخابات در مجمع نمایندگان استانها، ترکیب حدود 70 درصد اعضای شورای مرکزی در فراکسیون برای فعالیت در سال سوم تغییر یافته است و این تغییرات به نفع علی لاریجانی رئیس مجلس نیست.

بعنوان مثال جهانبخش محبی نیا نماینده میاندوآب و عضو هیئت رئیسه مجلس و جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه از استان آذربایجان غربی که حامی لاریجانی بودند جای خود را به علی زنجانی نماینده نقده و مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب دادند.

همچنین رضا علیزاده نماینده ورزقان و سلمان خدادادی نماینده ملکان جای علیرضا منادی و یکی دیگر از نمایندگان از استان آذربایجان شرقی را در این شورا را گرفتند.

در همین راستا شنیده شد که فراکسیون «پیشرفت و عدالت» که همزمان با آغاز مجلس هشتم فراكسيون تشکیل شد و زير مجموعه فراكسيون اصولگرايان به حساب می آمد و در آن نمايندگان داراي گرايش‌هاي مختلف اصولگرايي از جمله طيف اصولگرايان تحولخواه حضور دارند، به دنبال این است که محمدرضا باهنر، ریاست فراکسیون اصولگرایان مجلس را برعهده بگیرد.

اما از طرف دیگر فراکسیون انقلاب اسلامی که نمایندگان رايحه خوش خدمت و حاميان دولت در آن حضور دارند، به دنبال این هستند تا غلامعلی حدادعادل و یا مرتضی آقا تهرانی را به جای علی لاریجانی رئیس فراکسیون کنند.

در هر حال قرار بود تا هیئت رئیسه هفت نفر شورای مرکزی فراکسیون عصر دیروز با برگزاری جلسه اعضای جدید شورا، انتخاب شوند اما به دلیل سفر لاریجانی به قراقستان این انتخابات به تعویق افتاد.

با وجود آنکه برخی از نمایندگان اصولگرا و اعضای جدید شورای مرکزی فراکسیون معتقدند که لاریجانی نباید کاندیدای ریاست فراکسیون شود، حال باید منتظر ماند تا لاریجانی از سفر خود به تهران بازگردد و زمان انتخابات هیئت رئیسه شورای مرکزی فراکسیون مشخص شود و بعد معلوم شود که وی همچنان خواستار ریاست این فراکسیون است یا نه و در صورت کاندیدا شدن آیا رای خواهد آورد یا خیر؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.